رقابت در بازار کسب‌وکارهای امروزی بسیار بیشتر از دهه‌های گذشته شده است. در حال حاضر، اگر کسب‌وکاری به‌ویژه در زمینه‌های پررونق و پویایی مانند آژانس‌ هواپیمایی یا مسافرتی نتواند هم‌پای فعالان دیگر بازار قدم بردارد، به‌سرعت از گردونه رقابت و مسیر موفقیت خارج می‌شود. یکی از دقیق‌ترین و مهم‌ترین اقدامات برای حفظ حرکت در مسیر درست رشد کسب‌وکار، استفاده از ابزارها و امکاناتی است که مبتنی بر فناوری‌های کاربردی عمل می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی باید امورات مختلف خود از جمله فروش بلیط را با بهره‌مندی از فناوری‌های تازه مانند نر‌م‌افزارهای مناسب به‌روز و بهینه کنند. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به نرم‌افزارهای موجود در این زمینه. با مرور و مقایسه نرم افزار فروش بلیط آژانس هواپیمایی و مسافرتی به بهترین گزینه‌های در دسترس اشاره‌ای خواهیم داشت. در انتها هم سعی می‌کنیم که با جمع‌بندی و امتیازدهی به هر یک، به تصمیم‌گیری در انتخاب نرم‌افزار مناسب کمک کنیم.

۱) نرم افزار فروش و CRM آژانس هواپیمایی پیوندتل

نرم افزار CRM آژانس هواپیمایی پیوندتل یک راهکار جامع برای مدیریت و ثبت سوابق مشتری، مدیریت کانترها و توزیع هوشمند تماس‌های ورودی به کانترها است. نرم‌افزار آژانس مسافرتی پیوندتل تا امروز به ده‌ها آژانس برای مدیریت کانترهای فروش، افزایش رضایتمندی‌ مشتریان و افزایش فروش کمک کرده است. این نرم‌ افزار یک سرویس CRM و مدیریت تماس مبتنی بر تکولوژی VoIP است که امکان مدیریت هوشمند بیش از 10000 تماس روزانه، ارائه گزارشات تحلیلی، ارزیابی عملکرد پرسنل و بررسی رضایتمندی‌ مشتریان را دارد.

تصویری از نرم افزار CRM آژانس هواپیمایی پیوندتل

2) نرم‌افزار آژانس هواپیمایی حامی

نرم‌افزار حامی خدمات کاربردی و یکپارچه‌ای برای مدیریت امور مختلف آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. با وجود آن، فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی مختلف مقدور می‌شود. با نرم‌افزار حامی، امکان فروش بلیط تورهای مختلف و وسایل نقلیه گوناگون از جمله اتوبوس هم ممکن است. نرم‌افزار فروش بلیط حامی، امکانات زیر را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند:

  • صدور آنی بلیط به شکل آنلاین؛
  • ارسال بلیط مسافر به پیامک و ایمیل؛
  • امکان استرداد آنلاین بلیط؛
  • امکان خرید مجدد بلیط؛
  • بازگشت وجه بلیط به کاربر پس از استرداد.

 حامی راهی برای بهینه‌سازی داده‌های ورودی و خروجی، خوشه‌بندی و فهرست‌سازی دقیق آنها فراهم می‌کند. در نتیجه، سرعت فرایندهای مختلف در شرکت‌های هواپیمایی و مسافرتی بالا می‌رود. سازماندهی اطلاعات و روند امور فروش به بستری اتوماتیک با طراحی دقیق نیازمند است.

3) نرم افزار آژانس هواپیمایی سیتی‌نت

گروه دانش‌بنیان سیتی‌نت هم از مجموعه‌هایی است که بر ارائه خدمات مخصوص شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری فعالیت می‌کند. با محصولات این شرکت می‌توانید فرایند فروش بلیط در آژانس‌ها را اتوماتیک کنید و در مسیری سریع و دقیق پیش ببرید. از امکانات نرم‌افزار و محصولات سیتی‌نت باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیستم رزرو آنلاین فروش بلیط هتل و تور؛
  • تعریف فروش بلیط پروازهای چارتری؛
  • وب‌اپلیکیشن‌های فروش آنلاین بلیط هتل و تور.

به‌کمک سیتی‌نت، امکان فروش خدمات و محصولات مختلف در آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری در بسترهای مختلف از جمله وب، موبایل و دسکتاپ وجود دارد.

4) نرم افزار آژانس هواپیمایی تیم‌یار

با مرور و مقایسه نرم افزار فروش بلیط آژانس هواپیمایی به این گزینه هم می‌رسیم؛ نرم‌افزار تیم‌یار در زمینه فروش بلیط. مجموعه تیم‌یار در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مناسب برای کسب‌وکارهای حوزه گردشگری فعال است. این نرم‌افزار راهکاری در زمینه فروش ارائه می‌کند که تمام فرایندهای مدیریت فروش بلیط را از زمان درخواست تا دریافت ووچر به‌طور خودکار برنامه‌ریزی می‌کند. از امکانات برنامه تیم‌یار به موارد زیر دقت کنید:

  • ثبت درخواست خرید و فاکتورها؛
  • نمایش اطلاعات کامل رزرو؛
  • امکان بررسی صورت‌حساب مشتریان از سوی خود کاربران؛
  • عودت وجه پرداختی در صورت لغو سفر؛
  • ارسال پیامک و پست الکترونیک پس از ثبت‌نام به کاربر؛
  • شناسایی مشتری در صورت داشتن خرید قبلی از سایت.

نرم‌افزار تیم‌یار اطلاعاتی با جزئیات از کاربران فراهم می‌کند و البته اطلاعات کاملی از فرایند خرید را هم در اختیار آنها قرار می‌دهد. با وجود چنین نرم‌افزاری، یکپارچه‌سازی سیستم‌های فروش در شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری بسیار ساده و سریع می‌شود. وجود الگوریتم‌هایی بهینه برای تسریع عملیات فروش و دریافت گزارشی جامع از آنها به افزایش بهره‌وری مجموعه‌های گردشگری کمک شایانی می‌کند.

5) نرم‌افزار آژانس هواپیمایی ایده‌ سافت

برای رزرو آنلاین پرواز و بلیط در شرکت‌های هواپیمایی و گردشگری از نرم‌افزار ایده‌سافت هم استفاده می‌شود. در واقع، ایده سافت اپلیکیشنی در این حوزه طراحی کرده که به تسریع فرایندهای فروش کمک شایانی می‌کند. این اپلیکیشن در راستای توسعه خدمات گردشگری عرضه شده است و از امکاناتش به موارد زیر اشاره می‌شود:

  • رزرو آنلاین پرواز؛
  • رزرو هتل و تور؛
  • امکان ارتباط با وب سرویس تامین‌کنندگان؛
  • ارائه گزارش‌های فروش.

ایده‌سافت با مشاوره دقیق شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری، برای آنها امکاناتی را طراحی و اجرا می‌کند که در راستای نیازها و خواسته‌هایشان است. این موضوع از نقاط قوت پررنگ نرم‌افزار مذکور به‌شمار می‌رود. شخصی‌سازی نیازهای مشتریان از جمله ویژگی‌های برجسته نرم‌افزارهایی است که در حوزه خدمات گردشگری کاربرد دارند.

6) نرم افزار آژانس هواپیمایی بیسیس فلای

شرکت‌های گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی می‌توانند از خدمات بیسیس فلای هم کمک بگیرند. توسعه کانال‌های فروش با این نرم‌افزار امکان‌پذیر می‌شود. شرکت‌های بسیار مشهوری نظیر آژانس هواپیمایی ماهان از مشتریان نرم‌افزار بیسیس فلای بوده‌اند. با مرور سوابق شرکت به نام‌های مشهور دیگری از جمله ایران‌ایر هم می‌رسیم. این شرکت‌ها با بهره‌مندی از خدمات نرم‌افزاری بیسیس فلای به مدیریت امور فروش و طرح الگوهایی برای کنترل این فرایندها پرداخته‌اند. از امکانات نرم‌افزارهای مذکور باید به موارد زیر نگاهی داشته باشید:

  • سیستم رزرو آنلاین پرواز و هتل؛
  • سیستم خرید آنلاین بلیط قطار؛
  • تدوین و ثبت اطلاعات با ایمنی کامل؛
  • مقیاس‌پذیری و امکان توسعه بسترها.

بیسیس‌فلای از نرم‌افزارهای مشهوری است که در فهرست بررسی و مقایسه نرم افزار فروش بلیط آژانس هواپیمایی و گردشگری باید حتما به آن اشاره کنیم. این نرم‌افزار انعطاف‌پذیری بالایی دارد و بنا به مطالبات هر شرکت، امکان شخصی‌سازی خدمات را فراهم می‌کند.

تصویری برای نشان دادن مقایسه نرم افزار فروش آيانس مسافرتی و هواپیمایی

مقایسه نرم افزار فروش بلیط آژانس هواپیمایی و گردشگری

در این مقاله، نگاهی داشتیم به نرم‌افزارهای موجود در بازار که با هدف سامان‌بخشیدن به سیستم فروش بلیط آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری طراحی و عرضه شده‌اند. در این بخش، می‌خواهیم در جدول زیر به چند ویژگی مهم این نرم‌افزارها از ۵ نمره بدهیم. امتیاز هر نرم‌افزار در جدول زیر چقدر است؟

نام نرم‌افزار

رابط کاربری

امکانات

سطح تخصصی‌بودن

حامی

۵ ۴

۴

سیتی‌نت

۴ ۴

۴

بیسیس فلای

۵ ۵

۵

تیم‌یار

۵ ۴

۴

ایده‌سافت ۵ ۴

۴

وجود نرم‌افزارهای فروش بلیطی که سریع عمل می‌کنند و کار با آنها ساده است، امکان اتوماتیک‌کردن فرایندهای مختلف را در شرکت‌های مربوط به حوزه گردشگری فراهم می‌کند. با وجود تنوع بازار و افزایش درخواست مشتریان برای بهره‌مندی از خدمات در این زمینه، نیاز به نرم‌افزارهای جامع بیشتر از گذشته است. با مروری بر موارد موجود، نگاهی به سوابق آنها و البته سنجش تناسب میان نیازهای هر مجموعه و هر برنامه، امکان انتخاب بهترین گزینه فراهم می‌شود.

عکس حدیث تهرانی

مهرناز غلامی

ا ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (بدون امتیاز)

Loading...

ارسال دیدگاه