مدت طولانی از حضور کاربردی نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در کسب‌وکارهای مختلف می‌گذرد. شرکت‌های مختلف از جمله آژانس‌های مسافرتی برای رشد و فتح چشم‌اندازهایشان نیازمند ارتباط با مشتری هستند. وجود ابزارهایی چابک برای شکل‌دهی تماس و ارتباطی موثر با مشتریان با تجهیزاتی نظیر نرم‌افزارهای CRM ممکن می‌شود. این نرم‌افزارها کارکردهای فراوانی از جمله ساده‌سازی و سازماندهی امورات مختلف کسب‌وکار در آژانس‌های مسافرتی نظیر فرایندهای فروش را دارند. انواع کاربرد نرم افزار CRM در آژانس هواپیمایی به پیش‌برد اقدامات شرکت در شکلی بهینه کمک می‌کند. در ادامه می‌خواهیم از کاربرد این نرم‌افزارها در آژانس‌های مسافرتی بیشتر بگوییم.

کاربردهای متنوع نر‌م‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری

عملیات و فرایندهای مختلفی در آژانس‌های مسافرتی و گردشگری انجام می‌شود. با CRM، مراجعان این شرکت‌ها در مسیری ساده‌تر امکان دسترسی و استفاده از خدماتشان را پیدا می‌کنند. از جمله کاربردهای نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ثبت داده‌های مشتریان؛
  • امکان پیگیری عملیات مختلف؛
  • بخش‌بندی مشتریان؛
  • اتوماتیک‌کردن فرایندهای اداری؛
  • توسعه ارتباط با مشتریان؛
  • نظارت بر کارکنان؛
  • یکپارچه‌سازی با نرم‌افزارهای دیگر.

۱) ثبت داده‌های مشتریان؛ اولین کاربرد CRM در آژانس هواپیمایی

داده‌ها مهم‌ترین ابزارهای در دست برای هر کسب‌وکار هستند. با نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری هم می‌توانید داده‌های مشتریان خود را به‌خوبی ثبت کنید و در صورت نیاز به هر دسته از آنها، شرایط را مدیریت کنید. داده‌های مشتریان شامل چه مواردی می‌شوند:

  • سن؛
  • شغل؛
  • محل سکونت؛
  • مقصدهای سفر منتخب آنها؛
  • سابقه تعاملات با آژانس از جمله شکایت‌های مطرح‌شده.

این داده‌ها می‌توانند بدل به اطلاعات مفیدی شوند که در روند رسیدگی به خواسته‌ها و بررسی نیازهای مشتریان مفیدند. با CRM، ثبت چنین داده‌هایی در هر تعامل با مشتری از ورودش به سایت تا تماس‌های صوتی و تلفنی مقدور می‌شود. طراحی کمپین‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای بخش‌بندی‌های گوناگون از مشتریان در گروی دسترسی به داده‌هایی مفید است که بر بستر نرم‌افزارهای کاربردی مدیریت ارتباط با مشتری به ثبت رسیده‌اند.

کاربرد CRM در آژانس مسافرتی

۲) امکان پیگیری عملیات مختلف

با CRM، امکان ذخیره و ثبت داده‌ها و اطلاعات تمام مشتریان مقدور می‌شود. هر مشتری پرونده‌ای مخصوص به خود را خواهد داشت و این روند در تسریع عملیات گوناگون از بررسی مشتریان برای راه‌اندازی کمپین‌های مختلف تا مطالعه و پیگیری اعتراض یک کاربر خاص به کمک آژانس مسافرتی می‌آید. علاوه بر اسناد و پرونده‌های مشتریان، پای ثبت و درج اطلاعات و داده‌های مختلف دیگری هم به‌میان است. با نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان می‌توانید پرونده‌های متشکل از اسناد گوناگون را به‌درستی سروسامان بدهید و امکان پیگیری فرایندهای گوناگون شرکت را در سیستمی دقیق و بی‌خطا ممکن کنید.

۳) بخش‌بندی مشتریان

تقسیم‌بندی یا بخش‌بخش‌کردن مشتریان مختلف به سبک و سیاق موردپسند هر آژانس از راه‌های مطلوب برای رسیدگی به آنها است. با بخش‌بندی مشتریان می‌توانید برای ارائه خدمات به گروه‌های مختلف با ویژگی‌های یکسان برنامه‌های بهینه‌تر و متنوع‌تری در نظر بگیرید. برای نمونه، تعامل با گروه مشتریانی که از آنها با نام وفادار یاد می‌شود، در مقایسه با دیگران کمی متفاوت‌تر است و ویژگی‌های دیگری هم دارد. کاربرد CRM در آژانس هواپیمایی در این زمینه، بسیار زیاد است و به ایجاد بخش‌بندی و پرونده‌هایی از مشتریان در گروه‌های مشابه کمک می‌کند.

۴) اتوماتیک‌کردن فرایندهای اداری

فرایندهای اداری شامل امور مختلفی از جنس ثبت اطلاعات، رسیدگی به درخواست‌ها و پیش‌برد اموری است که در بسیاری از موارد حجیم و خسته‌کننده هستند. با توجه به کاربرد CRM در آژانس هواپیمایی می‌توانید از فواید و امکانات اتوماسیون اداری هم بهره‌مند شوید. با اتوماتیک‌شدن بسیاری از امور آژانس، زمان و فرصت‌های بیشتری برای کارکنان و مدیریت باقی می‌ماند و امکان توسعه کار در ابعاد وسیع‌تر پدید می‌آید. نرم‌افزارهای CRM به آژانس‌ها کمک می‌کنند که اموری مانند صدور بلیط یا ارسال ایمیل و… را به‌طور اتوماتیک پیش ببرند و سریع‌‌تر عمل کنند.

۵) توسعه ارتباط با مشتریان

آژانس‌های مسافرتی از آن دسته کسب وکارهای پویایی هستند که در ارتباطی تنگاتنگ با مشتریان خود قرار می‌گیرند. از همین روی، استفاده از ابزارهایی برای توسعه تعامل و بهینه‌سازی رابطه برایشان اهمیت زیادی دارد. با نرم‌افزارهای CRM، امکان شناسایی خواسته‌ها و بررسی نیازهای مشتریان مختلف وجود دارد. توسعه روابط هم که در گروی شناخت بیشتر است. هرچقدر، درک بهتری نسبت به مشتریان حاصل شود، امکان بهبود روابط و شکل‌گیری ارتباط هم بیشتر خواهد بود. یکی از ملموس‌ترین مصادیق کاربرد CRM در آژانس هواپیمایی از نقطه‌نظر توسعه ارتباطات، وجود امکاناتی برای ارسال پیام‌های مختلف از جمله خبرکردن مشتریان از تخفیف‌ها یا پیام تولد و… برای آنها است. امکان ارائه خدمات پشتیبانی قوی‌تر هم با وجود سیستم‌های اتوماتیک بیشتر می‌شود و این موضوع بر روند بهینه‌سازی روابط و تعاملات با مشتریان اثر چشم‌گیری دارد.

۶) نظارت بر کارکنان؛ ششمین کاربرد CRM در آژانس هواپیمایی

با نرم‌افزارهای ارتباط با مشتریان می‌توانید راه را برای نظارت بر کارکنان آژانس‌های مسافرتی هم باز کنید. یکی از کاربردهای نرم‌افزارهای CRM، ثبت داده‌ها و حفظ اطلاعات است. تمام این‌ها در بستری یکپارچه‌ و با قوانینی مشخص انجام می‌شود. در نتیجه وجود چنین سامانه‌‌ای، عملکرد کارکنان مختلف هم عیان‌تر از هر زمان دیگری قابل پیگیری خواهد بود. با استناد به گزارش‌های خروجی نرم‌افزارها و ارزیابی آورده‌های هریک از کارکنان در سیستم، بررسی بازده عملکرد آنها ممکن می‌شود.

۷) یکپارچه‌سازی با نرم‌افزارهای دیگر

اضافه‌شدن نرم‌افزارهای CRM به سیستم‌های موجود در آژانس‌های مسافرتی با مزایای پررنگی همراه است. یکی از این مزایا، قابلیت یکپارچه‌سازی آنها با نرم‌افزارها و سیستم‌های مختلف دیگر است. برای نمونه، هر آژانس می‌تواند بنا به خواسته‌ها و ترجیحاتش، ابزارهای مختلف فرایندهای کاری‌اش از جمله ایمیل‌ها، پیامک‌ها و… را به برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتریان متصل کند. ذخیره‌سازی اطلاعات شرکت در یک پایگاه مشخص، تسریع امور را در پی خواهد داشت.

کاربرد CRM در آژانس مسافرتی

جمع‌بندی: «7 کاربرد CRM در آژانس مسافرتی»

در این مقاله از انواع کاربرد CRM در آژانس هواپیمایی گفتیم. روند پیش‌برد امور با چنین امکاناتی بهینه‌تر می‌شود. شرکت‌های پویای فعال در این حوزه رقابت زیادی را تجربه می‌کنند. راه تمایز و ماندگاری در ذهن مشتریان و ترجیح‌داده‌شدن بر سایرین، در به‌کارگیری سیستم‌ها و امکاناتی است که وجودشان، پرتاب یک تیر به چند نشان خواهد بود. نرم‌افزارهای ارتباط با مشتریان دیگر از ملزومات حرفه‌ای آژانس‌های مسافرتی هستند و وجودشان در سیستمی درست و مطلوب می‌تواند با نتایج بسیار خوشایندی برای تمام ذی‌نفعان چنین کسب‌وکاری همراه باشد. تغییرات حرفه‌ای و پیشرفت‌هایی که این نرم‌افزارها در طی سال‌های اخیر داشته‌اند، نشان از امکانی پر از فرصت‌های رشد دارد. در آینده هم حتما اخبار بیشتری از ارتقا و پیشرفت چنین امکاناتی خواهیم شنید.

نرم‌افزار CRM آژانس هواپیمایی

نرم افزار آژانس هواپیمایی پیوندتل یک راهکار جامع برای مدیریت و ثبت سوابق مشتری، مدیریت کانترها و توزیع هوشمند تماس‌های ورودی به کانترها است. نرم‌ افزار آژانس مسافرتی پیوندتل تا امروز به ده‌ها آژانس برای مدیریت کانترهای فروش، افزایش رضایتمندی‌ مشتریان و افزایش فروش کمک کرده است. این نرم‌ افزار یک سرویس CRM و مدیریت تماس مبتنی بر تکولوژی VoIP است که امکان مدیریت هوشمند بیش از 10000 تماس روزانه، ارائه گزارشات تحلیلی، ارزیابی عملکرد پرسنل و بررسی رضایتمندی‌ مشتریان را دارد.

عکس حدیث تهرانی

مهرناز غلامی

ا ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (بدون امتیاز)

Loading...

ارسال دیدگاه