با پیشرفت روزافزون شبکه‌های آی‌پی، تلفن‌های قدیمی اهمیت خود را به مرور از دست داده‌اند، زیرا هم از امکانات محدودی برخوردار بوده و هم هزینه‌های بالایی داشته‌اند، در حالی که تلفن‌های ویپ با ارائه امکانات پیشرفته و کیفیت برتر، بر بستر اینترنت و دیتا، خدمات خود را ارائه می‌دهند. سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها به دلیل اهمیت بالای سیستم‌های تلفنی به‌روز، به ارتقا دائمی و به‌روزرسانی این سیستم‌ها می‌پردازند. از این رو ویپ به دلیل پیشرفته و بروز بودن، جایگزینی ایده‌آل برای نیازهای ارتباطی شرکت‌هاست.

تلفن‌های ویپ امکان برقراری ارتباطات موثر و رایگان بین دفتر مرکزی و شعبات در سراسر کشور را فراهم می‌کنند. همچنین با امکان ضبط و بایگانی تمامی مکالمات، این تلفن‌ها اطلاعات ارزشمندی را جهت مراجعه در مواقع نیاز فراهم می‌سازند. گزارش‌ها، صندوق صوتی و دیگر امکانات ویپ، ابزارهای قدرتمندی برای بهره‌برداری از کسب و کارها به‌شمار می‌روند. از مزایای بسیار زیاد تلفن‌های ویپ می‎توان به امنیت بالا، توانایی رمزگذاری اطلاعاتو محافظت در برابر دسترسی‌های ناخواسته اشاره کرد. در این مطلب از پیوندتل، ما به بررسی ارتباط سانترال با ویپ پرداخته‌ایم؛ بنابراین اگر می‎خواهید اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کنید، در ادامه همراه ما باشید.

ارتباط سانترال با ویپ

نحوه ارتباط سانترال با ویپ

با پیشرفت در زمینه شبکه‌های IP، استفاده از تلفن‌های سنتی برای کسب و کارها دیگر جوابگوی نیازهای امروزی نیست. تلفن‌های ویپ نه‌تنها از نظر عملکرد مانند تلفن‌های قدیمی نیستند، بلکه امکانات فراتر و کیفیت بالاتری را در تماس‌ها برای افراد ایجاد می‎کنند. تلفن‌های ویپ در بستر اینترنت عمل می‌کنند و اکثر شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها امروزه از این سیستم تلفنی استفاده می‌کنند یا به سمت ارتقاء سیستم تلفنی قدیمی به ویپ پیش می‌روند.

 

دلایل استفاده از سیستم تلفنی ویپ

در زیر به بررسی دلایل استفاده از سیستم تلفن ویپ پرداخته‌ایم:

  1. امنیت بالای سیستم ویپ: مهمترین ویژگی تلفن‌های ویپ، امنیت بالای آن‌هاست. با توانایی در رمزگذاری اطلاعات، این تلفن‌ها کمک می‌کنند که اطلاعات شما امن و محافظت شده‌ باشند. هرچند سیستم تلفن‌های سانترال نیز امنیت بالایی دارند، اما ویپ با توانایی در رمزگذاری بر اطلاعات، این اطمینان را ایجاد می‌کند که از حفظ امنیت شما پشتیبانی می‌شود.
  2. برقراری تماس با هر داخلی در هرکجای کشور: با توجه به ساختار پیشرفته تلفن‌های ویپ و به‌روز بودن مداوم آن‌ها، این تلفن‌ها به عنوان جایگزین مناسب برای تلفن‌های قدیمی محسوب می‌شوند. با داشتن سرویس تلفن ویپ، می‌توانید تماس‌های داخلی خود را به صورت رایگان داشته باشید، به عنوان مثال می‌توانید از دفتر مرکزی خود با شعب دیگر در سراسر کشور به صورت رایگان تماس برقرار کنید.
  3. امکانات سازمانی سیستم تلفنی ویپ: سیستم تلفنی ویپ به شما امکانات متنوعی را برای مدیریت بهتر تماس‌ها و ارتقاء کارایی شما ارائه می‌دهد. این امکانات شامل ضبط مکالمات (ورودی و خروجی)، شنود مکالمات آنلاین، گزارش‌گیری حرفه‌ای، امکان تعداد نامحدود داخلی، منشی گویا، ساعت اداری، انتقال تماس، کنفرانس تلفنی، ماژول تماس از وب و صف تماس می‌باشند.
  4. تعداد نامحدود داخلی: امکان ایجاد خطوط نامحدود داخلی و برقراری تماس‌های رایگان به تعداد دلخواه.
  5. منشی گویا: این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا منشی گویا راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید ساعات اداری برای مجموعه‌تان تعیین کرده و در صورت عدم فعالیت در روزهای خاص هفته، پیغام صوتی متناسب را ارسال کنید.
  6. ساعت اداری: قابلیت تعیین ساعات اداری برای مجموعه شما در ایام هفته را فراهم می‌کند. این امکان به شما اجازه می‌دهد که زمان‌بندی دقیقی برای فعالیت‌های مجموعه خود ایجاد کرده و در صورت لزوم، پیغام صوتی را فعال کنید.
  7. انتقال تماس: در این سیستم، شما می‌توانید تماس‌ها را به راحتی از یک داخلی به داخلی دیگر منتقل کنید. این امکان باعث می‌شود در صورتی که مشتری تماس گرفت و نیاز به صحبت با داخلی دیگری داشت، تماس به سرعت منتقل شود.
  8. کنفرانس: می‌توانید جلسات و کنفرانس‌های تلفنی را به صورت دورکاری و اینترنتی برگزار کنید. در این حالت، امکان برقراری تماس‌های رایگان و همزمان برای چندین اپراتور وجود دارد.
  9. ماژول تماس از وب: ماژول تماس از وب به مشتریان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به خط تلفنی، تماس برقرار کنند. این امکان در بستر اینترنت فعال می‌شود.
  10. صف تماس: با قرار دادن صف تماس، می‌توانید جلوی از دست رفتن تماس‌ها را بگیرید و مدیریت بهتری برای ترافیک تماس‌ها داشته باشید.

ارتباط سانترال با ویپ

ارتباط سانترال با ویپ: گام‌های موثر در بهره‌مندی از  IP PBX

در دنیای امروز، سازمان‌هایی که نمی‌خواهند از تلفن‌های سنتی دست بکشند، می‌توانند با بهره‌گیری از IP PBX از امکانات بیشتر و سیستم‌های پیشرفته تری بهره‌مند شوند. به منظور برقراری ارتباط سانترال با ویپ، تعدادی از روش‌های موجود را در زیر مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  1. ارتباط سانترال با ویپ از طریق سیپ ترانک

برای استفاده از این روش، ابتدا لازم است دستگاه پاناسونیک مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که ماژول IP Gateway  در دسترس است. سپس با دریافت لایسنس مربوطه، از این امکانات برای برقراری ارتباط بین پاناسونیک و استریسک استفاده شود. در یک کانال ارتباطی که دائماً در حال انتقال تماس‌ها می‌باشد، سیپ ترانک نقش اساسی دارد. ویژگی‌های ویپ این امکان را به شما می‌دهد که حتی در شرایط بحران یا در سفرهای کاری، کارهای خود را به صورت دورکاری و بدون توقف انجام دهید.

  1. ارتباط سانترال با ویپ از طریق خطوط آنالوگ

در این روش، از خطوط آنالوگ استفاده می‌شود و از گیت وی FXO به همراه استفاده از سمت استریسک، تماس برقرار می‌شود. اتصال پورت‌های گیت وی FXO به پورت‌های Extension پاناسونیک انجام می‌شود.

  1. ارتباط سانترال با ویپ از طریق لینک

برای این روش، لازم است سیستم تلفن خود را بررسی و از وجود ماژول PRI اطمینان حاصل کنید. سپس با استفاده از یک کارت تلفنی و کابل E1، ارتباط بین سیستم و پاناسونیک برقرار گردد.

ارتباط سانترال با ویپ

سخن آخر

حال که درباره ارتباط سانترال با ویپ اطلاعات کافی بدست آوردید، باید بدانید که امروزه داشتن ویپ در هر کسب و کاری باعث افزایش بهره‌وری، ارائه خدمات مطلوب و مقرون به صرفه می‌شود. مزایای ویپ نسبت به سانترال به طور قابل ملاحظه‌ای پیشرفته و مناسب‌تر است. راه‌اندازی سانترال نسبت به ویپ، زمان‌بر و نیازمند سیم‌کشی است. با توجه به سه روش گفته شده برای ارتباط سانترال با ویپ، می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از سیپ ترانک ساده‌ترین راه برای برقراری ارتباط و اتصال به نظر می‌رسد. از طرفی ویپ، به دلیل مقرون به صرفه بودن خود، برای کسب و کارهای نوپا و کوچک بسیار مناسب و موثر است.

عکس حدیث تهرانی

مهرناز غلامی

درباره نویسنده : مینا نجفی

من مینا نجفی هستم و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار. با ۱۰ سال سابقه نویسندگی درباره موضوعات مختلف، سعی دارم اطلاعات به‌روز و جذابی را در اختیار خوانندگان عزیز بگذارم. علاقه زیادی به نویسندگی، مسافرت، خواندن کتاب و تماشای فیلم دارم. تا کنون به‌عنوان نویسنده محتوا برای شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگی کار کرده‌ام و امیدوارم مطالب من کمکی برای شما در یافتن پاسخ سؤالاتتان باشد.

ا ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (بدون امتیاز)

Loading...

ارسال دیدگاه