آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی در ارتباطی بی‌واسطه با مشتریان قرار دارند. همین موضوع باعث می‌شود که نیاز به برقراری تعامل از روش‌های درست و تلاش برای بهبود ارائه خدمات در آنها بسیار مهم‌تر از هر کسب‌وکار دیگری باشد. در روزگار کنونی، باید برای جلب نظر مشتریان به عوامل متنوعی دقت داشت. دیگر کیفیت بهترین تبلیغ نیست و شکل و شمایل ارائه آن در کنار در نظرگرفتن خدمات جذاب از مهم‌ترین اهرم‌های موفقیت در هر بازاری هستند. مسافران که مشتریان آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی را تشکیل می‌دهند، به‌دنبال تعامل با شرکت‌هایی هستند که ضمن رفع نیاز اولیه‌شان در سفر، یعنی عرضه بلیط و…، امتیازات دیگری هم در مسیر سفرشان به عنوان یک مشتری فراهم می‌کنند.ابزارهای ارتباطی از جمله نکاتی هستند که باید توجه زیادی به آنها داشته باشید؛ یکی از این ابزارها «نرم‌افزار آژانس مسافرتی و هواپیمایی» است که به ارتباط شما با مشتریان‌تان کمک زیادی می‌کند. بهبود خدمات مشتریان در آژانس هواپیمایی و مسافرتی فرایندی پیوسته است که اگر شرکت‌ها از آن غافل شوند، از رقابت سنگینی که میان آنها و هم‌تایانشان است، به‌سختی جا می‌مانند. اما راه‌ و رسم بهبود خدمات چیست؟ در ادامه برایتان خواهیم گفت.

نرم‌‌افزار آژانس هواپیمایی پیوندتل

در ادامه این محتوای آموزشی 7 روش بهبود خدمات مشتری در آژانس هواپیمایی و مسافرتی اشاره شده است که با اجرای هر کدام می‌توانید تجربه بهتری برای مشتریان‌تان رمقم بزنید. به محض اولین تماس؛ حالا نوبت آن است تا بتوانید سرنخ‌تان را به مشتری و خرید تبدیل کنید. نرم‌ افزار پیوندتل به علاوه‌بر اینکه به افزایش رضایت‌ مشتری بر اساس ارائه گزارشات آماری و تحلیلی کمک می‌کند، باعث می‌شود مشتریان در همان ابتدای صحبت بیشتر جذب شوند و در ادامه بهتر و منظم‌تر پیگیری شوند و نرخ تبدیل به مشتری بالاتری داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خرید نرم‌ افزار آژانس هواپیمایی پیوندتل مراجعه کنید.

 

۱) تسهیل و تسریع فرایندها

کسب‌وکارهای حوزه گردشگری مانند آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی به سازکارهای ساده نیازمندند. مشتریان در صورتی با روند استفاده از خدمات آنها هم‌سو و همراه می‌شوند که امکان پیش‌برد کارها و رسیدن به هدف‌هایشان در مسیری ساده و سریع ممکن باشد. هرچقدر که در مسیر ساده‌سازی ارائه و دسترسی به خدمات جدی‌تر گام بردارید، مشتریان بیشتر و راضی‌تری هم خواهید داشت. سعی کنید که بهینه‌سازی سیستم‌ها و استفاده از ابزارهای تازه را برای بهبود خدمات مشتریان در آژانس هواپیمایی و مسافرتی در ذهن داشته باشید.

۲) قرارداشتن در معرض دید مشتری

این روزها، دست مشتریان در انتخاب باز است. برای اینکه بتوانید نگاه مخاطب را به‌سوی خود بکشانید و انتخاب نهایی او باشید، لازم است که در معرض دیدش قرار بگیرید. از روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید و حضورتان در پلتفرم‌های مختلف را دست‌کم نگیرید. باید در هر نقطه‌ای که فکر می‌کنید، امکان جلب‌نظر مشتری را دارید، حضور داشته باشید. با استراتژی‌های بازاریابی جامع از ابزارها و تاکتیک‌های مختلف بهره ببرید. لازم است، بدانید که در کدام بخش از چرخه عمر کسب‌وکاری خود قرار دارید، مخاطبتان کیست و با در نظرگرفتن امکانات و اهداف خود، روش‌های تبلیغاتی گوناگون را به‌کار بگیرید.

۳) رقم‌زدن تجربه‌های خاص برای مشتری

مدیریت تجربه مشتریان (Customer Experience) از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای بهبود خدمات مشتریان در آژانس هواپیمایی و مسافرتی ترتیب بدهید. منظور از مدیریت تجربه چیست؟ یعنی باید از پیش از شکل‌گیری تعامل با مشتری تا لحظه پایان‌یافتن خریدش با او همراه باشید و خاطرات و تجربه‌هایی برایش رقم بزنید که خوشایند هستند و مطلوب. شخصی‌سازی خدمات و ارائه امتیازات در کنار روند سریع و ساده عملیات می‌توانند مشتریان را راضی و خوشحال نگه دارند. هرچقدر که خلاق‌تر باشید و بهتر عمل کنید، مخاطبان و مشتریانتان هم بیشتر می‌شوند. بهره‌مندی از حضور مشتریان وفادار، دلیل محکمی برای پیش‌رفتن به‌سوی موفقیت‌های بیشتر خواهد بود.

۴) همکاری با پرسنل حرفه‌ای

بهترین استراتژی‌ها و امکانات هم تنها در زمانی منجر به موفقیت کسب‌وکارتان در حوزه آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی می‌شوند که پرسنلی حرفه‌ای و متبحر داشته باشید. کارکنان حرفه‌ای کسانی هستند که شما، موقعیت شغلی خود و از همه مهم‌تر مشتریان را می‌شناسند. آنها هم‌راستا با اهداف استراتژیک کسب‌وکار قدم برمی‌دارند و درباره ماموریت‌ها و چشم‌اندازهای شرکت توجیه هستند. همکاری با حرفه‌ای‌ها به شما کمک می‌کند که از رقبا جلوتر بایستید؛ آن هم نه یک یا دو قدم، بلکه در فاصله‌ای بسیار دورتر از همه و جلوتر از آنها. برای جذب کارکنانی زمان بگذارید که ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مثبتی دارند و با آموزش‌پذیری مداوم در راستای ارتقای وضعیت خود و کسب‌وکارتان حرکت می‌کنند.

افزایش رضایت مشتریان آژانس مسافرتی و هواپیمایی

۵) دریافت بازخورد از مشتری

گاهی‌اوقات، ایده‌هایتان درباره برخی کمپین‌ها و برنامه‌هایی که برای مشتریان در نظر می‌گیرید، نتیجه‌ای معکوس دارد. برای اینکه دچار چنین وضعیتی نشوید و در ضمن، متوجه باشید که در کدام جاده در حال حرکت هستید، حتما برنامه‌ای برای دریافت بازخورد از مشتریان در نظر بگیرید. ارزش نظرسنجی را هرگز دست‌کم نگیرید و سعی کنید با روش‌هایی خلاقانه به داده‌هایی مناسب از مشتریان برسید. گاهی با استفاده‌کردن از کدهای تخفیفی که بعد از نظرسنجی به کاربران و مشتریان اختصاص می‌دهید، امکان دریافت نظراتشان را پیدا می‌کنید. در این زمینه خلاق باشید و سعی کنید که راه درست رسیدن به داده‌های مناسب را پیدا کنید. با ارزیابی نظرات مشتریان، متوجه می‌شوید که چه کرده‌اید، در کدام نقطه ایستاده‌اید و باید به کدام سو رهسپار شوید. با استفاده از «نرم‌ افزار آژانس هواپیمایی پیوندتل» و سرویس نظرسنجی آن می‌توانید گزارش کاملی از میزان رضایت مشتریان‌تان جمع‌آوری کنید.

۶) استفاده از ابزارهای مناسب

با توسعه شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای مختلف فناوری می‌توانید بهتر از هر زمان دیگری به مدیریت بخش‌های مختلف کسب‌وکارتان مشغول شوید. با جست‌وجو و تحقیق، ابزارهای مختلف از جمله نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را شناسایی کنید و ببینید که چطور می‌توانید فرایندها و روندهای مختلف را بهینه‌سازی کنید. مشتریان به‌‌دنبال سهولت و سرعت هستند. باید بتوانید با تجهیزات و امکانات مناسب به این نیاز اصلی و اساسی‌شان پاسخ بدهید. بعد از آن است که شرایط لازم برای پیگیری روش‌های دیگر جهت ارائه خدمات اضافه و امتیازات به مخاطب برایتان مقدور می‌شود.

۷) بهره‌مندی از زبانی گویا

یکی از مهم‌ترین ویژگی کسب‌وکارهای خدماتی موفق بهره‌مندی از زبانی گویا است. شرکت‌هایی زبانی گویا دارند که فرایندها و عملیات مختلف را به‌وضوح برای مشتریان تعریف می‌کنند. این موضوع فقط در عیان‌سازی و آسان‌کردن روند خرید برای مشتریان نیست، بلکه به تمام فعالیت‌های کسب‌وکار مربوط می‌شود. مشتریان برندهایی را دوست دارند که صادق‌اند و در همه جوانب از تبلیغات و بازاریابی تا تعریف روش خرید و فروش خدمات و محصولات، مسیری واضح را در پیش می‌گیرند. برای اینکه زبانی گویا داشته باشید، لازم است که به‌خوبی اهداف و ماموریت‌هایتان را تعریف کرده باشید و در راستای رسیدن به آنها و در نظرگرفتن همیشگی مشتری به عنوان مهم‌ترین مهره فعالیت‌تان در کسب‌وکار پیش بروید.

در آخر

برای بهبود خدمات مشتریان در آژانس هواپیمایی و مسافرتی باید به شناسایی وضعیت خود، بازار و مشتریان توجه ویژه‌ای داشته باشید. رشد و رونق در گروی بررسی همه‌جانبه بازار است. اگر بتوانید اهدافی معقول تعیین کنید و در مسیر رسیدن به آن از استراتژی‌ها، افراد و ابزارهای مناسب کمک بگیرید به نتایج جذابی دست پیدا می‌کنید. این روزها، کسب‌وکارهای خدماتی با خلق تجربه‌های درست و مناسب برای مخاطبان خود می‌توانند گوی رقابت را از دست شرکت‌های دیگر بگیرند و به جایگاهی درجه‌یک برسند.

عکس حدیث تهرانی

مهرناز غلامی

ا ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 نظرات, میانگین: 4,00 از 5)

Loading...

ارسال دیدگاه